Blog

Çfarë është ekuilibri i makronutrientëve dhe pse duhet të kujdesemi?!

Çfarë është ekuilibri i makronutrientëve dhe pse duhet të kujdesemi?!

Le ta fillojmë nga një pyetje e thjeshtë: Çfarë janë makronutrientët?!

Makronutrientët janë ato produkte që ne konsumojmë më së shumti, ndër të cilat mund të përmendim kategoritë kryesore (makro) ushqimore, llojet e ushqimeve nga të cilat marrim pjesën më të madhe të kalorive tona, përkatësisht proteinat, yndyrat dhe karbohidratet.

Disa përfshijnë edhe ujin në këtë listë. Në të kundërt, mikronutrientët, të tilla si vitaminat dhe mineralet, janë substanca që trupat tanë kanë nevojë, por në sasi shumë më të vogla (mikro).

Parë në këtë këndvështrim, teoria e balancimit të makronutrientëve mund të jetë burimi i termit "një dietë e ekuilibruar".

Një dietë që ështe e keqekuilibruar në makronutriente mund të bëjë që oreksi juaj të luhatet, duke shkaktuar mbingrënie apo zakone të këqija të të ngrënit.

Gjithashtu një çekuilibër domethënës në makronutrientë gjithashtu rrit rrezikun për sëmundje kronike. Trupat janë të ndryshëm dhe qëllimet e njerëzve janë të ndryshme. Një sportist, për shembull, mund të synojë 40-60% të dietës nga karbohidratet, ndërsa një person që përpiqet të zvogëlojë peshën trupore, mund të zvogëlojë karbohidratet në 10-20% të ushqimit të përgjithshëm që ha në ditë, duke e kompensuar pjesën tjetër me proteina. Duhet të kemi parasysh që, në asnjë rast proteina të mos jetë më pak se 25% e konsumit tuaj ditor dhe yndyra nuk duhet të kalojë kurrë nën 15% të kalorive tuaja totale. Kjo për shkak se prodhimi normal i hormoneve mbështetet në yndyrën e duhur në dietë. Ëndroni te burimet më të shëndetshme të yndyrës dietike siç janë, ullinjtë, vaji i ullirit, salmoni, viçi i ushqyer me bar, farat e lirit në tokë,, tofu, edamame, fasulet, dhe arra. Disa këshillojnë që ekuilibri juaj ideal makronutrient gjithashtu duhet të marrë parasysh llojin e trupit tuaj.